onsdag 30. oktober 2013

Knask eller knep ,hvordan lage en gresskarlykt .

Til Halloween liker jeg og lage gresskarlykter.De er kjempefine i høstmørket og meget dekorative.Jeg vil vise dere hvordan jeg går frem når jeg lager gresskarlykt.
Jeg starter med og tegne på gresskaret ,da det blir enklere for meg og se hvor jeg skal skjære.Husk at skallet på gresskaret er hardt,så vær forsiktig og tålmodig når du skjærer.Bruk en liten skarp kniv,det gir det mer kontroll når du skjærer.            
Skjær ut toppen på gresskaret først.Ta tak i tuppen på gresskarlokket og rikk forsiktig til det løsner.bruk en kniv eller en skje og skrap ut all trådene i gresskaret og ta bort frøene.De kan senere brukes tilbaking eller i frokostblanding.Husk bare og riste dem lett på en tørr varm panne først.
Bruk en liten skarp kniv og skjær ut ansiktet på gresskaret til slutt.Jeg synes det er best og skjære ut og finpusse på ansiktet helt til slutt.Lag et enkelt ansikt,da dette er enklest og skjære ut.
Legg et telys i bunnen av gresskarlykta og sett den ut på trappa i høstmørket og se hvor koselig og fint det blir med litt ekstra pynt ute <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar