tirsdag 27. august 2013

Unni Aasmos hjemmelaga knekkebrød

Knekkebrød,spesielt hjemmelaget er godt og unne seg hvis man er litt småsulten.Det finnes mange oppskrifter der ute,og jeg foretrekker denne oppskriften selv.Her er det frø og havregryn og havrekli i ,og knekkebrødene blir fine og sprø,akkurat sånn som jeg foretrekker dem.Og det beste av alt,de smaker mye bedre ennn de du får kjøpt på butikken.Jeg fortrekker og servere dem med hvitost med tomat og agurk,eller en deilig smøreost med spekeskinke,salat og tomat og agurk.Nyyydelig!!!Til denne oppskriften trenger du:

3 1/2 dl hvetemel
2 dl lettkokte havregryn
1/2 dl sesamfrø
2 dl solsikke kjerner
0,5 dl linfrø
1 dl havrekli
1 ts salt
7 dl vann

Bland alle ingrediensene  med vannet og la svelle i 3 minutter.Ha på bakepapir på en stekeplate og smør røra tynt utover med en slikkepott.Stek knekkebrødene på 190 grader i 10 min,ta ut stekeplaten og riss ut formene.Er du sånn som meg,så tar du pepperkakeformer og trykker ut ,så får du fine hjerteformede knekkebrød :D  Stek deretter knekkebrødene i 25-30 min med døra på gløtt.Stek knekkebrødene til de er gyllen og sprø,men pass på at du ikke svir dem.Restene som blir igjen når du tar ut knekkebrødene,kan knuses og brukes som mysli med gresk yoghurt og honning :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar