søndag 29. januar 2012

Fantastiske havrekjeks

Dette er en kjempegod oppskrift på havrekjeks som jeg har fått av min bestemor.De er helt fantastisk,og er kjempeenkel og lage.Hvis dere sysn kjeksene blir litt i søteste laget,kan dere minske litt på sukkeret i oppskriften :)

Du trenger :
1 liter lettkokte havregryn
1 liter hvetemel
5 ts bakepulver
4 dl sukker
1/2 kg smør
2 dl melk(helst helmelk)

Bland alt sammen i denne rekkefølgen.Så setter du det kaldt til dagen etterpå.Kjevle så deigen ut (husk at det skalbli ganske tynt).Så stikker du ut former med en passende form.Jeg bruker en havrekjeks form som jeg har fått tak i på husfliden,men du kan bruke det du vil.Så stekes kjeksene 180 grader,til de blir gyllenbrune på farge.Pass på det går fort,det har jeg fått erfare :p
Server kjeksene med smør og brunost neste gang du får gjester,de blir garantert en suskess !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar