søndag 25. august 2013

Den store stygge ulven kake

Dette er en av mine favorittoppskrifter på sjokoladekake .Jeg har aldri vært noe flink til og bake ,men denne oppskriften er lett og kaken er saftig og god.Jeg fant oppskriften i en bok som heter :Folk og mat.Dette er en fantastisk bok ,der  folk har sendt inn sine egne oppskrifter.Her har du alt fra bolledeig til lekre middager og spennende desserter og kaker.Boken har fulgt meg helt siden jeg bodde på hybel i narvik,og som fattig student ga den meg masse isnpirasjon og glede i løpet av det året jeg studerte oppe i nord.Når jeg serverer denne kaken,så liker jeg og servere den med moste jordbær eller krem til.Kaken er best nylaget og skal være saftig og luftig.

Du trenger:
4 egg
3 dl sukker
300 gram smør
4 ss kakao
3 dl hvetemel
1 ts bakepulver

Sett ovnen på 175 grader.Visp egg og sukker til luftig eggedosis.Smelt smøret i en kasserolle og ha dette i eggedosisen.Så blander du mel,bakepulver og kakao og sikter det i røra.Bland godt.Hell i en smurt  langpanne eller hvilken form du vil bruke,og stek i 15-20 min på nederste rille .Stikk en strikkepinne i kaka,og hvis det ikke er noe på pinnen er kaka ferdig.Du kan også tilsette hakkede nøtter eller sjokoladebiter i kaka hvis du vil :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar