tirsdag 27. september 2011

Strikkekos og forkjølelse !

Når høsten melder sin ankomst,så slær det aldri feil.Da blir man forkjøla :p Da er det godt og holde seg innendørs med et godt pledd rundt seg,og litt strikking for og få dagene til og gå :) Til jul i 2009  fikk jeg en kjempeflott bok skrevet av Terri Shea,som heter Selbuvotten.Det er en kjempefin bok med mange flotte mønstre.Jeg falt for for et mønster de kaller for :Vott med "Rosemåla " blome .I boka er vottene strikket med huldra kamgarn,på pinne nr 2,5.Siden jeg ikke fikk tak i dette garnet her,bestemte jeg meg for og strikke i Sisu garn,og valgte svart som bunnfarge,og grått som mønsterfarge.Du kan strikke med pinne nr 2,5,men hvis du strikker ganske løst sånn som meg så er det lurt å strikke med pinne nr.2.Så har jeg prøvd å strikke årstall og initaler på votten.Så blir det spennende og se hvordan resultatet blir når jeg er ferdig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar