fredag 16. november 2012

Skappel genseren




Etter et tips fra Husfliden på Steinkjer så har jeg strikket den fantastiske skappel genseren :) Jeg ble så hekta at jeg har nå strikket tre stykker,to til meg selv og en til min kjære mamma.Jeg har prøvd meg på ulike typer garn,for og se hvordan effekten blir på de ulike typene.Jeg har testet ut puno,som jeg har brukt på min egen genser,og det jeg oppdaget var at jeg måtte legge til noen ekstra masker,for at jeg skulle få den samme størrelsen og vidden som på det oppskriften sa.Puno er et godt alternativ hvis du ikke er ute etter en genser så blir så tykk i konsistensen.Den hvite skappel genseren jeg strikket brukte jeg tynn alpakka og vivaldi,dette gir et mer skjørere preg over genseren,men den blir utrolig nydelig med den effekten vivaldi gir.Og den siste brukte jeg Iris og tynn alpakka.Det som gir en spennende effekt på genseren,er hvis du velger en nyanse som er litt mørkere enn Iris,for da får du en spennende og spettet effekt i genseren.Nå gleder jeg meg til de får nok garn til at jeg kan bestille meg en skappel jakke kit,som jeg kjenner at jeg klør i fingrene etter og få strikke ;) Har du lyst til og strikke Skappel genseren selv,så kan du klikke deg inn på nettsiden til Maria Skappel der hun har vært så snill og legge ut oppskriften på genseren.Men skal du strikke jakken,må du nok bestille et Skappel kit,der du får garn,oppskrift og strikkepinner fra Skappel jentene.Her er adr for og bestille genser og jakke kit  www.skappelgenseren.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar